Liūtas ir erelis, žmogus ir kolona: hibridiniai atvaizdai Kretingos bažnyčios durų dekore

Acta Academiae Artium Vilnensis

Authors

  • Tojana Račiūnaitė

DOI:

https://doi.org/10.37522/aaav.96.2020.46

Reikšminiai žodžiai:

Kretingos Viešpaties Apreiškimo Švč. Mergelei Marijai bažnyčia, Jonas Karolis Chodkevičius, medžio drožyba, hermos, asmens reprezentacija XVII a. dailėje

Santrauka

Straipsnyje aiškinamasi, kaip funkcionuoja ir ką reiškia antropo- morfinis atvaizdas architektoninės struktūros dekoro sistemoje remiantis bendraisiais XVII a. pradžios asmens reprezentavimo principais. Keliamas klausimas: ar įmanu „bendrinį“ veidą-tipą, naudojamą įvairiose vaizdinėse sistemose, tapatinti su konkretaus asmens atvaizdu? Tyrime kvestionuojama Lietuvos meno istorijos diskurse įsigaliojusi konkrečių asmenų identifikacija Kretingos Viešpaties Apreiškimo Švč. Mergelei Marijai bažnyčios durų hermose, iškeliamos kai kurių drožybos motyvų ikonografinės analogijos, galimi jų šaltiniai.

Atsisiuntimai

Publikuota

2020-02-04

Kaip cituoti

Račiūnaitė, T. (2020). Liūtas ir erelis, žmogus ir kolona: hibridiniai atvaizdai Kretingos bažnyčios durų dekore: Acta Academiae Artium Vilnensis. Acta Academiae Artium Vilnensis, (96), 43–86. https://doi.org/10.37522/aaav.96.2020.46