Pekino operos reliktai Lietuvoje: kinų medžio graviūrų rinkinys

Acta Academiae Artium Vilnensis

Authors

  • Miglė Lebednykaitė

DOI:

https://doi.org/10.37522/aaav.96.2020.52

Reikšminiai žodžiai:

orientalistinės dailės rinkiniai Lietuvoje, kinų medžio graviūra, kinų Naujųjų metų paveikslėliai nianhua, jingju, Pekino opera

Santrauka

Orientalistinės dailės artefaktų patekimo į Lietuvos muziejus, bibliotekas ar privačius rinkinius ir jų reprezentavimo nuostatos kaip mokslinio tyrinėjimo problema mažai tyrinėta. Straipsnio tema siekiama atkreipti dėmesį į Rytų Azijos meno paveldą Lietuvoje, iškelti atributavimo problemas. Tyrimo objektu pasirinktos kinų medžio graviūros – nianhua (年 画)1, vadinamieji Naujųjų metų paveikslėliai. Šiame straipsnyje siekiama pirmą kartą analizuoti Lietuvos nacionaliniame dailės ir Nacionaliniame M. K. Čiurlionio dailės muziejuose saugomas retas ir vertingas XIX a. pabaigos – XX a. pradžios kinų medžio graviūras, iššifruoti jų kiniškus užrašus, patikslinti ir įvardyti graviūrų pavadinimus, nustatyti, kokiai stilistinei raižymo mokyklai ar dirbtuvei priskiriami nagrinėjami atspaudai, identifikuoti teatro tematikos medžio graviūrų siužetą, jas įkvėpusį literatūrinį šaltinį ar Pekino operos pjesę, plačiau apibūdinti veikėjus bei jų atributus, aptarti pateiktų alegorijų, emblemų, sceninio grimo ir kostiumo simbolių prasmes, meninės raiškos ypatumus. Čia jungiami ikonografinis, istorinis ir lyginamasis metodai, iš dalies taikomos meninio stiliaus tyrimo prieigos.

Atsisiuntimai

Publikuota

2019-11-11

Kaip cituoti

Lebednykaitė, M. (2019). Pekino operos reliktai Lietuvoje: kinų medžio graviūrų rinkinys: Acta Academiae Artium Vilnensis. Acta Academiae Artium Vilnensis, (96), 209–259. https://doi.org/10.37522/aaav.96.2020.52